نمونه قرارداد آنلاین چیست و میزان اعتبار آن چقدر است؟

نمونه قرارداد آنلاین چیست و میزان اعتبار آن چقدر است؟


وقتی که می خواهید کار حقوقی انجام دهید، مهمترین کاری که باید صورت بگیرد، این است که قرارداد بین شما و طرف مقابل نوشته شود. در واقع این قرارداد مشخص می کند که هر کس چه حقی دارد و چه اختیاراتی را می تواند انجام دهد.‌ یکی از مهمترین نکاتی که باید مد نظر قرار داد، بررسی قرارداد آنلاین است که از طریق آنها می توانید بدون حضور طرفین، کارتان را انجام دهید اما سوال اینجاست که نمونه قرارداد آنلاین چیست و چقدر اعتبار قانونی دارد؟

تعریف نمونه برای بررسی قرارداد آنلاین


زمانی که می‌ خواهیم قرارداد را از لحاظ حقوقی بررسی و تعریف کنیم، باید بگوییم که به توافق بین دو نفر یا چند شخص که آثار حقوقی دارند، گفته می شود. در واقع قرارداد نقش مهمی در انجام معامله، نقل و انتقال، مالکیت‌، اموال، کسب و کار، اشتغال و امور بازرگانی دارد. زمانی که شما با طرف مقابل یک قرارداد مشخص داشته باشید، احتمال اینکه اختلاف بین دو شخص اتفاق بیفتد، خیلی کمتر خواهد بود و روابط مالی و غیرمالی به طور واضح و مشخص داخل قرارداد ذکر می شوند و همه می دانند که دقیقا باید چه کار کنند؛ اما به هر حال به غیر از بعضی از موارد استثنا و خاص، اینکه روش تنظیم قرارداد چگونه باشد، بستگی به طرفین دارد که چه قراردادهایی را می توانند به صورت حضوری، غیر حضوری، شفاهی یا کتبی انجام دهند. از آنجایی که امروز همه کارها با تکنولوژی و ارتباطات پیش می‌ رود، همگی الکترونیکی هستند و به خاطر همین نمونه قرارداد آنلاین روی کار آمده است. برای بررسی قرارداد آنلاین باید گفت که نمونه آنلاین به قراردادی گفته می شود که افراد به صورت غیر حضوری از طریق اینترنت، توافقاتی را با یکدیگر انجام می دهند.

آیا قرارداد آنلاین مشکل‌ساز است؟


وقتی که می خواهیم بررسی قرارداد آنلاین را انجام دهیم، متوجه می شویم که این قراردادها مزایای زیادی دارد اما باز هم تنظیم و امضای آنها به خاطر اینکه خود طرفین حضور ندارند، ممکن است باعث ایجاد یک سری مشکلات حقوقی شود. به خاطر همین قراردادهای الکترونیک هنوز به اندازه کافی پیشرفته و دقیق نشده اند. در نتیجه باید خیلی بیشتر حواستان را جمع کنید.

آیا قرارداد آنلاین اعتبار دارد؟


نمونه بررسی قرارداد آنلاین در واقع قراردادی است که اصل آن بر صحت قرارداد و لازم الاجرا بودن توافق نامه های الکترونیکی است. تمام قراردادهایی که به صورت آنلاین و غیرحضوری تنظیم می شوند،  مانند قراردادهای معمولی و سنتی اعتبار و آثار قانونی دارند و اگر بخواهیم آنها را ابطال کنیم، باید به قانون استناد کنیم تا بتوانیم این کار را انجام دهیم.

تنظیم قرارداد آنلاین چگونه انجام می شود؟


برای بررسی قرار داد آنلاین باید در مورد تنظیم آن هم صحبت کرد. تنظیم این قراردادها روش های مختلفی دارد که شامل موارد زیر می باشد:
* استفاده از صفحات وب‌سایت‌ ها یکی از مهم ترین روش های تنظیم این توافقنامه ها است. در برخی از وب‌سایت‌ها مثلاً سایت کانترکت سافت، کالاها و خدمات مختلفی برای فروش و بررسی قرارداد آنلاین در اختیار افراد قرار می‌ گیرد و در نتیجه مشتریانی که داخل این وب سایت می روند، کالای مورد نظر یا نرم افزار مورد نظر یا خدمات خاص را خریداری کرده و به صورت آنلاین آن را امضا می‌ کنند که این خودش یک قرارداد آنلاین محسوب می شود.

* روش دوم از طریق پست الکترونیک یا همان ایمیل است که توافقنامه آنلاین و الکترونیک را از طریق آن تنظیم می کنند.در نهایت نکته مهمی که باید به آن دقت کنید، این است که قرارداد از طریق ایمیل جزء قراردادهای مکاتبه ای محسوب می شود.

کلام آخر 

وقتی که می‌ خواهید قرارداد آنلاین تنظیم کنید، باید به این موضوع دقت داشته باشید که بررسی قرارداد آنلاین را دقیق انجام دهید، زیرا که اگر اطلاعات کافی نداشته باشید، قرارداد شما فاقد اعتبار خواهد بود که سایت کانترکت سافت کارتان را راحت کرده و در این زمینه راهنمایی بسیار عالی و جامعی در اختیار شما قرار می دهد.

کاتالوگ
icon
چه طوری میتونم کمکتون کنم ؟