شرح وظایف مدیر حقوقی و امور قرار دادها

 
در این مقاله از وب سایت قصد داریم تا وظایف مدیر حقوقی و امور قراردادها را برای شما بازگو نماییم پس تا انتهای مقاله شرح وظایف مدیر حقوقی و امور قرار دادها تا انتها مطالعه نمایید و در صورت تایید این مقاله، آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
البته ناگفته نماند که این سمت در سازمان های مختلفی یافت و دیده می شود که از این سازمان ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:
سازمان جهاد دانشگاهی 
سازمان دانشگاه علوم پزشکی 
شرکت نفت و گاز 

وظایف مدیر حقوقی و امور قرار دادها

گفتنی است که یکی از وظایف مدیر حقوقی و امور قراردادها تنظیم اسناد و مدارک ،مناقصه ، مزایده و کلیه فرآیندهای مناقصات و خرید خدمات مشاور و مراحل معاملاتی می باشد که به موجب آن قراردادهایی جدید منعقد می شود.
ناگفته نماند که یکی دیگر از وظایف مدیر حقوقی و امور قراردادها .تهیه و تنظیم قرارداد براساس شرایط مناقصه و شرح کار و استاندارد های شرکت و نیز رعایت ضوابط و مقررات تجارت بین المللی در عقد قراردادهای خارجی و نیز ضوابط و مقررات داخلی در عقد قراردادهای داخلی می باشد. 
از دیگر وظایف می توان به ارائه مشاوره به سازمان های مربوطه اشاره نمود. 
در صورتی که نهادی دچار مشکل شود و به سازمان خسارت وارد نماید مدیر حقوقی و امور قراردادها وطیفه دارد تا نامه ای مبنی بر پرداخت خسارت برای آن نهاد ارسال کرده و خسارت وارد شده را پس گیرد. 
این مدیر در صورتی که شخصی از قرارداد سرپیچی نماید این حق را دارد تا خسارت وارده شده را بگیرد.
در صورتی که مشکلی پیش آید و یکی از کارمندان مجبور به حضور در قوه قضاییه شود از وظایف مدیر حقوقی و امور قراردادها می باشد تا از کارمندان خود دفاع نماید. 
ایجاد چک لیستی مبنی بر خدمات انجام شده 
درج اطلاعات مناقصه و مزایده ها و نتیجه آن ها در وب سایت سازمان و یا نهاد تا تمامی اشخاص نهاد از نتیجه باخبر شوند. 
سازماندهی و جمع آوری تمامی اسناد و مدارک به صورت فایل 
سازماندهی و جمع آوری تمامی اسناد و مدارک به صورت فیزیکی در محیطی امن و دور از دسترس تا هر شخصی به این اطلاعات دسترسی نداشته باشد. 
پیگیری مدام حقوق ثبتی؛ ملکی و قراردادی از دیگر وظایف مدیر حقوقی و امور قراردادها می باشد. 
تنظیم و آماده سازی متن قراردادها، با در نظر گرفتن شرایط موجود در سازمان و نهاد
با توجه به اهمیت این سمت در هریک از سازمان های پزشکی، دانشگاهی و ... برای جذب مدیر حقوقی و امور قراردادها شرایط خاصی حکم فرما می باشد که تیم پشتیبانی رادین در ادامه برای شما بازگو می نماید. پس با ما همراه باشید تا اطلاعات مورد نیاز را کسب نمایید. 

مهارت های مدیر حقوقی و امور قراردادها

با توجه به وظایف مدیر حقوقی و امور قراردادها که در بالا به آن اشاره شد به این نتیجه رسیدیم که مدیر حقوقی باید از شرایط خاصی برخوردار باشد که می توان به آشنایی با اینترنت و فضای مجازی برای اطلاع از اخبار روز دنیا، آشنایی با زبان های انگلیسی و زبان فارسی، آشنایی با امور حقوقی و امور قراردادها، داشتن مهارت در گزارش نویسی و داشتن مهارت در گذارش دهی اشاره کرد.

نتیجه گیری

در این مطلب ما سعی کردیم تمام المان هایی که وظایف یک مدیر حقوقی و امور قرار دادها است را برای شما بازگو کنیم.
امیدوارم که درک بهتری را در رابطه با این موضع کسب کرده باشید، اگر سؤال و نظراتی را می‌خواهید با ما در میان بگذارید می‌توانید آن ها را در قسمت دیدگاه ها بیان کنید، همچنین برای ارائه خدمات و مشاوره با کارشناسان ما در شرکت رادین در ارتباط باشید.
کاتالوگ
icon
چه طوری میتونم کمکتون کنم ؟