ثبت کنترل قراردادهای پیمانکاری

ثبت کنترل قراردادهای پیمانکاری به چه صورت می باشد؟ امکانات و ابزار های ثبت کنترل قرارداد های پیمانکاری چیست؟

اکثر اوقات برای آن که یک پروژه بزرگ به طور اصولی و بدون ایجاد مشکلی به پایان برسد، نیاز به دانش و تخصص افرادی دارد که با تمامی مراحل پروژه آشنا بوده و تجربه کافی در این زمینه دارند؛ به همین دلیل کارفرما تصمیم می ‌گیرد تا بخشی از عملیات پروژه را برون ‌سپاری کند؛ یعنی به تعدادی پیمانکار، ناظر و مشاوره می ‌سپارد و با آن‌ ها قراردادی می ‌بندد و در سامانه ثبت قرارداد ها ثبت می ‌کند تا طرفین پایبند قول و قرارهای شان باشند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و افزایش دانش مردم، تعداد پروژه‌ های عظیمی که برای انجام بخش ‌های مختلف آن نیاز به یک پیمانکار است نیز زیادتر شده، به همین دلیل سامانه ‌ای به نام ثبت کنترل قرارداد های پیمانکاری تشکیل شده تا نظارت بر روی تمامی بخش ‌ها برای کارفرما آسان‌تر باشد؛ زیرا مجموعه‌ای از امکانات مورد نیاز آن‌ ها را مانند ثبت، پیگیری و دریافت گزارش کارهای مربوط به قرارداد های کارفرمایی، پیمانکاری و مشاوره ‌ای را بر عهده دارد.

 

امکانات و ابزار های ثبت کنترل قراردادهای پیمانکاری

زمانی که قراردادی در سامانه ثبت قرارداد ها ثبت می ‌شود، امکاناتی در اختیار کارفرما و پیمانکار قرار می ‌گیرد که ما در این قسمت از مقاله تعدادی از آن ها را معرفی می ‌کنیم تا شما شناخت کافی از آن ‌ها داشته باشید.

  • بیان اطلاعات مناقصه در قرارداد
  • پوشش‌دهی انواع قرارداد ها مانند قرارداد پیمانکاری، کارفرمایی و مشاوره‌ای مطابق با نیاز سازمان
  • مشاهده و دسترسی به کارت پیمان هر قراداد
  • ثبت صورت وضعیت‌ های ریالی و ارزی و مشاهده مانده قابل تسویه در هر صورت وضعیت و سپرده ‌های آن
  • امکان ثبت سپرده بیمه و حسن انجام کار در صورت وضعیت ‌ها
  • دریافت علی ‌الحساب یا پیش دریافت از کارفرما
  • ثبت الحاقیه روی قرارداد ها
  • تعریف اضافات و کسورات و استفاده از آن در صورت وضعیت ‌ها
  • محاسبه خودکار استهلاک پیش پرداخت و علی ‌الحساب در صورت وضعیت
  • ثبت قرارداد های واگذاری در سامانه ثبت قرارداد ها
  • ثبت قرارداد های خرید با امکان استعلام قیمت
  • تعیین مراحل پرداخت قرارداد
  • تولید اتوماتیک متن قرارداد

 

                              


مزایای سامانه ثبت کنترل قراردادهای پیمانکاری

ثبت قرارداد ها در سامانه ثبت کنترل قرارداد های پیمانکاری و استفاده از سیستم کنترل مالی قرارداد پیمانکاری دارای مزایای زیادی است که ما در این قسمت از مقاله به آن ‌ها اشاره خواهیم کرد.

  • سازمان ‌ها برای تحقق هر چه بهتر و سریع‌تر اهداف شان تمامی فرایند های کار خود را مکانیزه می ‌کنند، یعنی علاوه بر تعریف و مدیریت فعالیت ‌های قبلی، می ‌توان فعالیت ‌های جدید و مناسبی را در آن تعریف و بررسی کرد.
  • زمانی که قراردادی در سامانه ثبت قرارداد ها ثبت می ‌شود؛ تمامی اطلاعات مربوط به آن گردآوری شده و به طور مداوم بروزرسانی می‌ شود، به همین خاطر در هر لحظه می ‌توان از وضعیت پیشرفت هر قرارداد، صورت وضعیت ‌ها، سپرده ‌ها و میزان تسویه وجوه دریافتی و پرداختی آگاه شد و با در نظر گرفتن آن ‌ها مدیریت و برنامه ‌ریزی بهتری انجام داد تا در کوتاه‌ ترین زمان و با کم ترین هزینه مضاعفی پروژه به پایان برسد.
  • این سیستم از نظم و یکپارچگی منحصربه‌فردی برخوردار است و به همین دلیل اطلاعات بادقت بالا ثبت شده‌ا ند، همین امر باعث شده تا بتوان از صحت داده‌ ها اطمینان حاصل کرد و دسترسی به آن‌ها آسان‌تر باشد؛ همین ویژگی باعث می‌شود میزان خطا کاهش یافته و بهره‌وری سازمانی افزایش یابد.

 

معرفی نرم‌افزار رادین برای سامانه ثبت قرارداد ها

برای سهولت ثبت قراردادها تعداد زیادی نرم افزار مدیریت پروژه پیمانکاری ساخته اند و یکی از آن ‌ها نرم افزار رادین است که امکانات فراوانی را برای کاربران خود فراهم می‌ کند؛ به عنوان مثال استفاده از این نرم‌افزار ها مدیریت روند مناقصات و مزایدات را آسان می ‌کند؛ یعنی به افراد یا کارفرماها کمک می ‌کند تا با استفاده از آن مطابق با آیین‌نامه گزارش‌گیری و مدیریت را انجام دهند؛ همچنین برای پیمانکاران یک سامانه مدیریت پیشرفت ایجاد می ‌کند تا بتوانند آرشیو تمامی اسناد را در آن نگهداری کنند.

 

کلام آخر

شرکت مدیریت نرم‌افزار رادین نه تنها در ثبت قرارداد به افراد کمک می ‌کند بلکه خدمات پس از فروش نیز دارد؛ یعنی به طور رایگان آن را نصب کرده و به طور مداوم بروزرسانی می ‌کند، همچنین پشتیبانی شش ماهه دارد که هنگام بروز مشکل به مشتری کمک می‌کند.  اگر شما نیز در پروژه بزرگی مشغول به کار هستید و قراردادی امضا کرده‌اید؛ بهتر است آن را در سامانه ثبت قرارداد ها ثبت کنید تا کارتان تضمین شده و بتوانید روند انجام پروژه را زیر نظر بگیرید.

کاتالوگ
icon
چه طوری میتونم کمکتون کنم ؟