تمام نکات لازم که در مدیریت قراردادهای پروژه باید بدانید !

خیلی از شما در شرایط مختلف برای پذیرفتن یک کار جدید مجبور هستید که قرارداد های پروژه را انجام دهید؛ اما شاید خیلی‌ ها در مورد نکات مهم و ضروری آن اطلاعات کافی نداشته باشید. با مطالعه این مقاله می توانید نکات لازم در قراردادهای پروژه را متوجه شوید،

تا کارتان را دقیق تر و بهتر پیش ببرید.

 

قرارداد پروژه چیست؟

منظور از قرارداد پروژه، قراردادی است که به ایجاد، اجرا و تجزیه تحلیل یک قرارداد کاری می پردازد و در واقع هدف از این قرار داد این است که بهره عملیاتی و مالی به حداکثر حالت خودش برسد. زمانی که چنین قراردادی انعقاد می شود،

دیگر خطرات مالی به کمترین حد خود نزدیک می شوند و کار خیلی امن تر و بهتر انجام می گیرد. لازم به ذکر است از آنجایی که خیلی از سازمان ها قصد دارند فشار خود را کاهش دهند و در هزینه ها صرفه جویی کنند،

به خاطر همین مدیریت قرارداد پروژه اهمیت بسیار زیادی پیدا می کند.

 

نکات بسیار لازم در مورد قراردادهای پروژه

این قراردادها مانند هر قرارداد دیگری نیازمند رعایت نکاتی هستند که اگر آنها را انجام ندهید، ممکن است با مشکلاتی در طول پروسه کار مواجه شوید که در این قسمت این نکات مهم را به شما معرفی خواهیم کرد:

بررسی کیفیت اطلاعات

زمانی که می‌ خواهید قرارداد پروژه را انعقاد کنید، حتما باید در مورد جزئیات اطلاعاتِ قرارداد صحبت شود و در مورد نوع اجرای پروژه ها هم بهتر است که صحبت کنید و به طور کامل شفاف سازی داشته باشید.

ذخیره سازی و اشتراک گذاری اسناد

همان ابتدای کار که می‌ خواهید قرارداد پروژه را انعقاد کنید، باید یک روند مشخص داشته باشید تا اسناد به خوبی ذخیره‌ سازی شوند. بعد از اینکه قرارداد را امضا کردید، بلافاصله باید فضایی برای نگهداری اسناد ایجاد کنید.‌

در واقع هر چه که مربوط به قرارداد و پیش رفتن پروژه می شود، را باید به طور کامل حفظ کنید.

اعمال فاکتور های لازم

وقتی که می خواهید قرارداد پروژه را انعقاد کنید، باید فاکتور ها را به گونه ای طراحی کنید تا اطلاعات لازم به راحتی از داخل آن استخراج شود و قابل فهم هم باشد و در نتیجه باید برای آن زمان بگذارید و همه نکات لازم را داخلش ذکر کنید.

ارائه دستور العمل برای مفاهیم پیچیده

اگر مفاهیم پیچیده و مفاد قرارداد کمی کارتان را سخت کرده است، می توانید از یک تیم حقوقی کمک بگیرید تا یک دستورالعمل مناسب برای قرار دادهای شما طراحی کند که آن را می توانید در قسمت توضیحات ارائه دهید.

البته همه چیز بستگی به ماهیت پروژه و مقیاس آن دارد؛ اما به هر حال از آن جایی که ممکن است قرارداد ها خیلی چالش داشته باشند، به خاطر همین همه نقش و مسئولیت ها باید به خوبی ذکر شده باشد.

مشخص کردن روابط کاری

اینکه شما بتوانید جلوی اختلافات و تضاد های شخصیتی را بگیرید، اهمیت بسیار زیادی دارد و در قرارداد پروژه هم پر اهمیت خواهد بود و در نتیجه باید چنین روابطی هم حتما داخل قرارداد ذکر شود.

ایجاد یک جدول زمانی

وقتی که می خواهید قرار داد ایجاد کنید و بنویسید، اول باید اطلاعات مربوط به شرکت کنندگان پروژه و مسئولیت‌ ها را از قبل گردآوری کنید؛ سپس به ذخیره سازی و نگهداریِ آن ها بپردازید تا زمانی که قصد داشتید پروژه را اجرا کنید،

بتوانید بعضی از این اطلاعات مربوط به انعقاد قرار داد را سریعا آپدیت نمایید.

 

                        


چگونه قراردادهای پروژه را دقیق تر انجام دهیم؟

خوشبختانه در چنین شرایطی، اینترنت به کمک شما می ‌آید و منابعی را در اختیارتان قرار می‌ دهد که بتوانید کارتان را دقیق‌ تر و اصولی تر به انجام برسانید که یکی از این راهکار ها استفاده از سایت کنترکت سافت است.

در این سایت نرم افزار هایی برای قرارداد های مربوط به پروژه در اختیارتان قرار می گیرد تا کارتان را درست پیش ببرید.

 

کلام آخر :

حال که با اصول اولیه قرارداد پروژه آشنا شدید؛ زمانی که می خواهید قراردادی را انعقاد کنید، باید نکات لازم را بدانید تا بتوانید قرار دادی بی عیب و نقص داشته باشید و وقت و هزینه خود را هدر ندهید.

خوشبختانه سایت کنترکت سافت با نرم افزار ها و اطلاعاتی که در اختیارتان قرار می دهد، کمک می کند تا یک قرارداد خوب، دقیق و بدون ایراد تنظیم کنید و نکات لازم در قراردادهای پروژه را رعایت نمایید.

کاتالوگ
icon
چه طوری میتونم کمکتون کنم ؟