بهترین سایت و مرجع اطلاع رسانی مناقصات کشور

بهترین سایت مناقصات کشور سایتی است که شرایط کامل و زمان ‌بندی مشخص مناقصات را به ‌موقع منتشر کند. بسیاری از سازمان ‌ها، شرکت ‌های بازرگانی، پیمانکاری، تولیدی و خدماتی برای پیشرفت خود طرح ‌های مناقصات را بررسی می ‌کنند و در صورت مناسب بودن شرایط یک مناقصه، در آن شرکت می ‌کنند. 
به‌ طور کلی مناقصه یک روش رقابتی است که در آن مناقصه پذیر می تواند کالا و یا خدماتی را با حداقل قیمت و کیفیت بالا به مناقصه گزار پیشنهاد دهد. در مناقصه شرایط برای تمامی شرکت ‌کنندگان یکسان است. برای استفاده از نرم افزار مدیریت مناقصات و مزایدات می توانید به سایت نرم افزار جامع امور قراردادها رادین مراجعه کنید.
خوب است بدانید که برای برگزاری مناقصه ۴ مورد باید رعایت شود:
آزادی در رقابت: یکی از شرایطی که باید هر مناقصه داشته باشد آزادی در رقابت برای تمام شرکت‌ کنندگان است.
تأیید شایستگی شرکت‌ کنندگان: این ‌مورد از طریق احراز شرایط قانونی و داشتن حداقل هایی که باید شرکت ‌کنندگان داشته باشند، انجام می شود مانند داشتن سوابق
کاری مرتبط با موضوع مناقصه، امکان تامین کالا و یا خدمات، سپردن وثیقه و یا تضمین، داشتن رتبه در سازمان برنامه و بودجه.
مشخص شدن حد نصاب مناقصه: قبل ‌از برگزاری هر مناقصه ‌ای باید حد نصاب شرکت‌ کنندگان مشخص شود.
وجود یک شخص اداری: حضور یک شخص از ادارات و یا کمیسیون مناقصات در هر مناقصه ‌ای واجب و ضروری است.

بهترین سایت مناقصات کشور

مناقصات به ‌طور کلی به ۳ دسته تقسیم می ‌شوند: 

مناقصات جزئی و یا استعلامی سایت مناقصات کشور

در این ‌گونه مناقصات کارفرما کالا و یا خدمات مورد نیاز خود را از طریق استعلام قیمت تامین می ‌کند. همان‌ طور که قبلاً اشاره کردیم برنده مناقصه شخص و یا شرکتی است که کالا و یا خدمات مورد نیاز کارفرما را با کمترین قیمت و بهترین کیفیت ارائه دهد. 
بنابراین در مناقصه جزئی و یا استعلامی کارفرما از شرکت ‌کنندگان در مناقصه می ‌خواهد در رابطه با کالا و یا خدمات مورد نیاز او قیمت‌ های خود را ارائه دهند، سپس با بررسی موارد ارائه ‌شده برنده مناقصه مشخص می ‌شود. 

مناقصات محدود

این ‌گونه مناقصات معمولاً برای تجهیزات نفت، گاز و برق و همچنین تجهیزات آزمایشگاهی و پزشکی برگزار می ‌شود. روند انجام مناقصات محدود به این صورت است که در ابتدا برای شرکت ‌ها و یا سازمان‌ هایی که شرایط و صلاحیت برای شرکت در مناقصه را دارند یک فراخوان و یا دعوت‌ نامه فرستاده می ‌شود.
در قدم بعدی هر شرکت و یا سازمانی که می‌ خواهد در مناقصه شرکت کند قیمت پیشنهادی خود را اعلام می ‌کند. در مرحله پایانی کارفرما با بررسی قیمت‌ های پیشنهاد شده شرکت و یا سازمان برنده مناقصه را اعلام می‌ کند. 

مناقصات سطح بالا

این دسته از مناقصات معمولاً برای پروژه ‌های بزرگ مانند احداث و اجرای فضای سبز، سد سازی، احداث پل و دکل و غیره انجام می ‌شود.

نرم افزار مدیریت مناقصات

امروزه بسیاری از افراد به ‌جای استفاده از سایت‌ ها از اپلیکیشن‌ ها و نرم ‌افزار ها استفاده می‌ کنند در رابطه با مناقصات هم این‌ موضوع وجود دارد. با وجود نرم افزار مناقصات شما می ‌توانید از این ‌پس به‌ جای استفاده و بررسی هر روز بهترین سایت مناقصات کشور از نرم ‌افزار آن استفاده کنید.
با شکل ‌گیری این دست از نرم‌ افزار ها پیشرفت بزرگی در رابطه‌ ها با مدیریت برگزاری مناقصات به ‌وجود آمده است. یکی از مزیت ‌های بزرگ این دسته از نرم افزار ها بررسی و تحلیل مناقصات جزئی، محدود و سطح بالا است و همچنین مشخص می شود هر کدام از مناقصات در چه بخشی اعم از بخش دولتی،  شهرداری، نیمه ‌خصوصی و خصوصی هستند.
با استفاده از این نرم‌ افزار کارفرمایان می ‌توانند کالا ها و یا خدمات مورد نیاز خود را در قالب مناقصه اعلام کنند. از طرفی دیگر سازمان ‌ها، شرکت ‌های بازرگانی، پیمانکاری، تولیدی و خدماتی می ‌توانند به‌ صورت کاملاً آنلاین در هر مناقصه‌ ای که مایل هستند شزکت کنند، ثبت ‌نام کرده و مدارک مورد نیاز را ارسال کنند.
نکته جالبی که وجود دارد این است که افراد شرکت‌ کننده می‌ توانند پس ‌از اعلام نتیجه مناقصه از شرکت ‌های برنده ‌شده مطلع شوند. به‌ طور کلی می‌ توان گفت در این ‌گونه از نرم‌ افزار ها از صفر تا صد مناقصات یعنی از مرحله ثبت ‌نام گرفته تا اعلام برندگان همگی به ‌صورت کاملاً آنلاین انجام خواهد شد.
کاتالوگ
icon
چه طوری میتونم کمکتون کنم ؟