آشنایی با مهم ‌ترین ویژگی‌ های نرم‌افزار ساخت ‌و ساز

نرم‌افزار ساخت ‌و ساز تحول بزرگی در صنعت ساختمان‌ سازی ایجاد کرده‌ است در قدیم تمامی برنامه‌ ریزی ‌ها به شیوه سنتی و دستی انجام می‌ شدند،

اما امروزه برای انجام امور برنامه‌ ریزی چه در صنعت ساختمانی و چه در صنایع دیگر از نرم‌ افزار های دقیق و کاربردی استفاده می ‌شود.

استفاده از این برنامه ‌ها می ‌تواند سرعت بیشتری به کار شما دهد و همچنین تمامی امور با دقت بیشتری انجام می ‌شوند.

یکی از برترین ویژگی‌ های این برنامه کاهش هزینه‌ ها است و همچنین می ‌تواند تمامی اموری که مربوط به مدیریت پروژه و قراداد ها، مهندس طراح و همچنین معمار پروژه می‌باشد را با نهایت دقت انجام دهد.

از آن جایی‌که تمامی امور مانند برآورد هزینه ‌ها، حسابداری، مدیریت پروژه، برنامه ‌ریزی و همچنین طراحی با استفاده از این نرم ‌افزار می ‌تواند به بهترین شکل ممکن و در کمترین زمان ممکن انجام شود. حتی شرکت ‌های پیمانکاری برای سرعت بخشیدن به پروژه ‌ها از این برنامه استفاده می ‌کنند. این برنامه ویژگی ‌های بسیار زیادی دارد و به ‌همین دلیل تصمیم گرفته ‌ایم در این مقاله در رابطه با تمامی ویژگی‌ های آن توضیحات کامل و جامعی به شما ارائه دهیم.

بنابراین اگر تا به ‌حال از این نرم ‌افزار استفاده نکرده ‌اید و یا آن که قصد استفاده از آن را دارید، توصیه می ‌کنیم این مقاله را حتما مطالعه کنید. چرا که مطالب موجود در این مقاله می ‌تواند دید شما نسبت ‌به این نرم ‌افزار را باز تر کند.


                                                                                                

 

ویژگی‌ هایی که یک نرم‌افزار ساخت ‌و ساز باید داشته باشد:

  • حسابداری:

    همواره در تمامی پروژه‌ ها اطلاع داشتن از هزینه‌ های مصرفی یکی از مهم ‌ترین موضوعات بوده ‌است. چرا که با محاسبات دقیق در آن می ‌توان منجر به سود آوری برای پروژه شد. از همین رو این دسته از برنامه ‌ها باید قابلیت ادغام شدن باز نرم ‌افزار های حسابداری را داشته باشند.
  • تعیین هزینه شغلی:

    یکی دیگر از ویژگی ‌هایی که باید این برنامه داشته باشد تعیین نرخ استاندارد برای تمامی امور ساختمان‌ سازی می ‌باشد. به ‌همین دلیل باید هزینه ‌هایی که برای کارفرما، کارمند، مدیر تولید و ناظر انجام می ‌شود در این برنامه مشخص شود. حتی می ‌توان برای انجام این امور یک جدول زمان ‌بندی تهیه کرد که تمام هزینه ‌ها در آن قابل ردیابی باشند.
  • مدیریت خدمات:

    برترین ویژگی این دسته از نرم ‌افزار ها مدیریت تمامی خدمات مربوط به کار می ‌باشد. خدماتی که توسط این برنامه‌ ها می‌ توان مدیریت کرد ساخت برنامه، دستور العمل ‌های کاری، تخصیص صحیح دارایی، تجهیزات ساختمانی، کارفرما ها و منابع انسانی می ‌باشد.
  • مدیریت پروژه در نرم‌افزار ساخت ‌و ساز:

    این نرم ‌افزار باید بتواند تمامی امور مربوط به مدیریت پروژه را انجام دهد. یعنی باید بتواند کار هایی که مربوط به تیم مدیریت و همچنین سوپروایزری است را به‌ صورت خودکار انجام دهد.

همچنین باید توانایی این را داشته باشد تا در هر زمانی میزان پیشرفت پروژه را پیگیری کند. از دیگر اموری که مربوط به حیطه مدیریت پروژه می ‌باشد مدیریت منابع در طول چندین پروژه و به روز رسانی برنامه‌ های مخصوص هر پروژه می ‌باشد و در کنار تمامی این امور باید همیشه از سود آوری پروژه اطمینان حاصل کند.

 

برخی از ویژگی‌ های دیگر نرم‌افزار ساخت ‌و ساز:

یکی از ویژگی ‌های مهمی که باید نرم‌افزار ساخت ‌و ساز داشته باشد توانایی برنامه ‌ریزی‌ های شغلی و همچنین برخورد صحیح با چالش ‌های کاری است که این کار به واسطه ترسیم جدول زمان‌ بندی و همچنین تخصیص نیرو و منابع انسانی انجام می‌ شود.

از دیگر اموری که این برنامه باید قادر به انجام آن باشد تنظیم و ارائه گزارش کار است که انجام این کار می ‌تواند در بسیاری از مواقع به مدیران پروژه کمک کند. مدیریت اسناد و مدارک از دیگر وظیفه ‌های این‌ دسته از برنامه ‌ها می ‌باشد. توانایی حذف نامه ‌های دستی و ارائه گزارش موجودی در سریع‌ ترین زمان ممکن در حیطه مدیریت اسناد است.

تمامی مواردی که گفته شد باید در دسترس تمامی پیمانکاران و کارمندان و همچنین مجریان پروژه قرار بگیرد تا در صورت به وجود آمدن هر گونه مشکلی در کم ترین زمان ممکن نسبت‌ به حل کردن آن اقدامات لازم را انجام دهند. به این صورت هر پروژه ای در زمانی که مقرر شده است به اتمام خواند رسید.

کاتالوگ
icon
چه طوری میتونم کمکتون کنم ؟