راهنمای ثبت قرار داد در سامانه ساجات

در این مقاله از وب سایت قصد داریم تا برای شما دوستان عزیز درباره چگونگی نحوه ثبت قرار داد در سامانه ساجات صحبت نماییم. در واقع این مقاله راهنمایی جامع در رابطه با ثبت قرارداد در ساجات است. 
در ابتدا باید به این موضوع بپردازیم که سامانه ساجات "سامانه جامع هوشمند تشخیص صلاحیت عوامل نظام فنی و اجرایی" از چه تاریخی و برای چه هدفی راه اندازی شد. این سامانه برای نخستین بار در سال 1388 برای ساماندهی و رتبه بندی شرکت‌ها تأسیس و معرفی شد. 
حال ممکن است برای شما سؤال شود که ثبت نام و ثبت قرار داد در سامانه ساجات چه منفعتی دارد؟ یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین دلایلی که هر کسب و کاری را مجاب می‌نماید تا در این سامانه ثبت نام کنند شرکت در مناقصه‌ها است و البته ناگفته نماند که برای ثبت قرارداد با سایر شرکت‌ها لازم است تا در این سامانه ثبت نام نمایید. 
با ما همراه باشید تا با تمامی مراحل ثبت قرار داد در ساجات آشنا شوید و بتوانید به راحتی کسب و کار خود را رتبه بندی نمایید. 

مراحل ثبت قرار داد در سامانه ساجات

در ادامه برای شما تمامی مراحلی را که نیاز است انجام دهید تا قرارداد خود را در سامانه ساجات ثبت نمایید برای شما آورده شده است. 
پس با ما همراه باشید. 

اخذ نام کاربری و گذرواژه

ابتدایی‌ترین مرحله برای ثبت قراردادها در سامانه جامع هوشمند تشخیص صلاحیت عوامل نظام فنی و اجرایی، گرفتن گذرواژه است. در واقع شما زمانی که گذرواژه مختصر خود را گرفته باشید می‌توانید به راحتی وارد این سامانه شوید و قراردادهای خود را ثبت نمایید. 
در واقع برای این کار زمانی که وارد قسمت ثبت نام و فرم ثبت نام سامانه ساجات می‌شوید اطلاعاتی از شما می‌خواهد که پس از تکمیل اطلاعات، نام کاربری و پسورد برای ورود به ایمیل شما ارسال می‌شود. 
نکته حائز اهمیت این است که زمان تکمیل فرم شما حتماً باید اطلاعات صحیحی وارد نمایید در غیر این صورت نام کاربری و پسورد به ایمیل شما ارسال نمی‌گردد و شما قادر به ورود به سایت نخواهید بود. موارد مهم برای ثبت قرار داد در سامانه ساجات پیشنهاد ما با شما این است که برای سریع‌تر شدن روند ثبت قرار داد در سامانه ساجات حتماً قبل از ورود به سایت موارد زیر را تهیه نمایید:
• موضوع قراردادی که قصد ثبت آن را دارید
• تاریخ انعقاد قرارداد: البته همان‌طور که می‌دانید شما تنها تا سه ماه پس از تاریخ شروع قرارداد زمان دارید تا در سامانه ساجات ثبت نمایید. 
• شماره قرارداد انعقاد شده 
• نحوه واگذاری 
• وضعیت پیمان 
• تاریخ پایان زمان کار در قرارداد منعقد شده 
• نام کارفرما
• محل قرارداد: البته برای قراردادهایی که در داخل کشور عزیزمان ایران صورت گرفته شده است نام استان و در قراردادهایی که در خارج از کشور صورت گرفته شده است سایر انتخاب گردد. 
• مبلغ اولیه قرارداد منعقد شده 
• آخرین وضعیت قرارداد

نحوه وارد شدن به سیستم سامانه هوشمند تشخیص صلاحیت عوامل نظام فنی و اجرایی

ابتدایی‌ترین مرحله ورود به سامانه ساجات است. پس از ورود به سایت و قسمت ورود با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور می‌توانید به راحتی وارد سایت ساجات شوید. 
نحوه اخذ نام کاربری و رمز عبور در ابتدای مقاله برای شما آورده شده است در صورت عدم دریافت نام کاربری و رمز عبور می‌توانید از ابتدا مراحل ثبت نام را انجام دهید تا مشخصات عبور جدیدی خدمت شما ارسال شود. 
زمانی که وارد سامانه می‌شوید فهرست و منویی تحت عنوان فهرست تقاضاها به شما به نمایش گذاشته می‌شود. 

کنترل وضعیت قراردادها

زمانی که در سامانه ثبت قرار دادها فهرست قراردادها را مشاهده کردید، لینکی مبنی بر تجربه کاری به صورت یک فرم برای شما به نمایش گذاشته می‌شوند. 
 در آن حالت قراردادها به دو صورت قراردادهای گذشته و قراردادهای معلق به نمایش گذاشته می شوند که شما میتوانید به راحتی هریک از قراردادها را ویرایش نمایید. 
ثبت قرار داد و درخواست جدید در سامانه ساجات
درخواست‌های جدید می‌تواند شامل موارد زیر باشد.
• تمدید گواهی نامه صلاحیت
• تقاضای رشته جدید 
• تقاضای پیمانکاری جدید 
• حذف پایه‌ها
• ارتقا پایه 
شما دوستان عزیز باید پس از ایجاد تغییرات در هریک از موارد ذکر شده بالا صفحه را ذخیره نمایید تا اطلاعات ثبت شده ذخیره شود. 

ورود و خروج فرد از پروژه

طی انجام پروژه پیمانکاری ممکن است فردی از پروژه خارج شده و یا شخصی به پروژه شما اضافه شود. برای خروج فرد از پروژه نام فرد را انتخاب می‌نمایید و ایشان را از پروژه حذف می‌نمایید. 
اما برا ورود و اضافه کردن فرد به پروژه با انتخاب اضافه کردن فرمی مبنی بر ورود شخص به پروژه برای شما به نمایش گذاشته می‌شود که با تکمیل فرم و ذخیره فرم، فرد جدید به لیست اشخاص موجود و همکار در پروژه اضافه می‌گردد.

نتیجه گیری

شما دوستان عزیز به راحتی می‌توانید با مطالعه این مقاله پروژه قرار داد ثبت شده در ساجات را ویرایش و یا حذف نمایید.
برای رفع سؤالات خود در زمینه ثبت قرار داد در سامانه ساجات نیز می‌توانید با کارشناسان ما در شرکت رادین در ارتباط باشید.
کاتالوگ
icon
چه طوری میتونم کمکتون کنم ؟